Ordinador
Anau a "Activitat".
.
.
.
.
.
.
Les opcions que es veuen marcades són les que jo tenc sempre per defecte. Sempre es poden canviar. Per exemple, si usau un programa que requereix molta potència de càlcul, o si pareix que l'ordinador es vol bloquejar, canviau "Executar segons les preferències" per "Suspendre".
Després anau a Opcions > Preferències de computació.
.
.
.
.
.
.
I aquí sí que ja són paraules majors. Hi ha un munt d'opcions, jo vos explicaré més o menys per a què serveix cada cosa i les opcions que tenc jo programades, i cada u haurà de triar les opcions que més li convenguen, segons la classe d'equip que tenga (més potent, menys, molts programes obert, pocs, etc.).
.
.
.
.
.
.
Utilitzar com a màxim [100] % de les CPU.Si l'ordinador té més d'un nucli, aquí podeu triar quants en pot fer servir el BOINC. El meu en té dos, i jo permet que els faci servir tots dos.
Utilitzar com a màxim [95] % de temps de CPU.
Si permeteu que es facin servir tots els nuclis un 100% del temps, hi ha el risc que l'ordinador vaig més lent o fins i tot es bloquegi. Posau una mica menys de temps i disminuireu aquest risc.
Quan suspendre
Marcau les opcions que vos interessin. Per exemple, si desmarcau la primera, quan l'ordinador funcioni amb la bateria, durarà menys. Si marcau la segona, el BOINC funcionarà sols quan no faceu absolutament res, ni tan sols tocar el teclat ni el ratolí (amb la qual cosa el vostre rendiment de BOINC serà bastant pobre). Si usau programes molt exigents, podeu dir a BOINC que es suspenga quan l'ús de la CPU passi d'un determinat percentatge (en el meu cas, 90%).
Un altre
Emmagatzemar almenys [1] dies de treball.
Quantitat mínima de tasques que vos enviaran, de manera que el BOINC podrà seguir funcionant durant aquestos dies encara que a la pàgina de World Community Grid estiguen fent manteniment i no vos enviïn tasques.
Emmagatzemar fins a un màxim de [1] dies de treball.
Igual que abans, però ara posau la quantitat màxima de tasques que vos enviaran.
Aquí s'ha de dir una cosa molt important que sempre heu de tenir en compte. Deixau-me posar una icona d'advertiment:

.
Per evitar que un ordinador rebi tasques i, per algun motiu, no enviï els resultats, TOTES les tasques tenen data de caducitat: dia, hora, minut i segon. Si, quan arribi el moment, el vostre ordinador no ha enviat el resultat d'aquella tasca, la feina de càlcul que hi haurà fet no servirà per a res. El servidor no acceptarà el resultat si s'envia massa tard.
.
.
.
.
.
.
Fixau-vos que ara mateix el meu portàtil té nou tasques. Jo sempre les orden per ordre de caducitat. La primera em caduca el dia 29 a la 1, 57 minuts i 12 segons de la matinada. La segona, el 30 a les 23 hores, 11 minuts i 23 segons. Són així d'exactes.
Tot això vos ho dic perquè, a la pàgina d'opcions, no poseu que vos enviïn tasques per a una setmana. Si posau un mínim d'un dia i un màxim d'un o dos dies, en teniu de sobres. Si en posau més, hi ha el risc que les últimes tasques de la llista no arribin a temps.
De totes formes, a l'esquerra d'aquesta pàgina (Tasques) hi ha dos botons, Suspendre i Avortar. El primer és útil quan una tasca es comença a calcular abans que s'hagi fet l'anterior. No sí per quin cony de motiu, molt sovent les tasques no es comencen a calcular en l'ordre que hi ha a la llista. Llavors el que faig és suspendre totes les tasques menys les dues primeres, i així oblig el BOINC a començar el càlcul d'aquestes dues. Quan ja han començat les dues primeres, podeu seleccionar les tasques suspeses i pitjar el botó Continuar, i les tasques continuaran quan hagin acabat les dues primeres.
Això, evidentment, si l'ordinador té dos nuclis. Si en té quatre, podrà calcular les quatre primeres tasques alhora. I si en té vuit, vuit.
El botó Avortar serveix per a cancel·lar una tasca permanentment. Veureu que normalment el servidor vos envia tasques que caduquen al cap d'uns deu dies, però a vegades vos n'enviarà alguna que caducarà al cap de dos o tres dies. Quan em passa això, jo seleccion la tasca que caduca al cap de pocs dies i pitj el botó Avortar, i que l'enviïn a l'ordinador d'algú altre, hòstia!