Elsa, tenc un problemet mèdic i voldria una segona opinió. Per exemple, la teua.
El 2 de novembre vaig agafar tots els símptomes d'un grip: cruiximent, mal de cap, febre, tos, esternuts, mal de gola... Vaig anar a veure la metgessa d'atenció primària i em va dir que, com que eren virus, hauria de tenir paciència perquè el cos els aniria eliminant a poc a poc.
Al cap d'una setmana se n'havien anat tots el símptomes menys el mal de gola, i me n'havia sortit un altre: tenia uns ulls vermells que haurien fet por al mateix Dràcula, i amb tanta blefaritis que a la nit em vaig haver d'aixecar i vaig haver d'anar al bany a les palpentes, perquè no podia desferrar les parpelles, de tan enganxades com les tenia. Vaig tornar al centre de salut i la metgessa em va donar un col·liri, un antiistamínic i cortisona durant nou dies.
Mentre vaig prendre la cortisona, no em vaig notar el mal de gola, però dos o tres dies després d'acabar-ne l'última dosi vaig tornar a sentir-hi molèsties. Vaig esperar una mica més, ja que m'havien dit que tengués paciència.
Avui he tornat al centre de salut i hi havia una substituta de la meua metgessa. Li he dit que les molèsties a la gola continuen i m'ha dit que prengués ibuprofèn durant una setmana, i que si les molèsties continuen hi torni.
En comptes d'una setmana, puc esperar-ne fins i tot dues. Ara bé, el que jo voldria saber és: tenint en compte que tenc el mal de gola des del 2 de novembre, quan de temps hauria d'esperar abans de demanar alguna prova diagnòstica extra, per saber si no hi tenc alguna cosa més greu?