No he tingut temps per verificar-ho, perquè ja fa temps que no el compro, però sembla que l'accionariat del diari ARA no és pas el mateix dels seus inicis. Al començament, tenia una línia molt més independentista. Quan tingui temps, m'ho miraré. Diria que hi va entrar algun grup inversor espanyol, encara que aquestes coses solen passar desapercebudes...
La caverna té molt d'interès en els media, naturalment.
Al Vallès i a Osona, per exemple, molta gent està subscrita al comarcal El 9Nou. Doncs, no us ho perdeu: en un moment donat, van començar a "regalar" El Periódico, amb la subscripció. I, esclar, en general, la gent ho trobava bé: 2 pel preu d'1, pensaven! Ara s'ha vist clarament, l'estratagema... colar una informació espanyolista a tope, aprofitant el canal que els obria la subscripció a un diari comarcal.També trobaves El Periódico, gratuït, als autocars Sagalés (actualment, no ho sé, però no m'estranyaria q seguís, la cosa) I La Vanguardia, molts dies és a determinats trens de RENFE. Una a cada seient!! O a la Universitat, perquè els estudiants l'agafin. N'hi ha munts...
Parlant de tiratges, doncs, quan diuen que són els més venuts i blablabla... s'ha d'anar en compte. Molts exemplars són regalats. Literalment. I les capçaleres solen ser deficitàries, però l'empresa ho compensa amb altres negocis i subvencions, especialment si fan de crossa del poder, ex. Grupo Zeta, etc. Actualment, Grupo Z, propietari de El Periódico, té un deute de 100 milions d'€!!! ...60 dels quals van ser "avançats" (préstec) per la banca fa menys de 2 mesos, i els 40 restants, refinançats... Que curiós que sigui justament ara, que estan fent tan "bona feina" a Catalunya, oi?
En fi: que cal anar, sempre, amb 4 ulls... Però això de l'ARA és important perquè la gent no segueix les incidències de l'accionariat i, sovint, les coses canvien d mans sense que ens n'adonem. I creiem q comprem una cosa i, resulta q en comprem una de diferent.
Jo ara només llegeixo digitals. I fullejo els de paper al bar o a la biblio, de tant en tant. M'he fet subscriptora de Vilaweb i els altres me'ls miro online. De totes les tendències. Però em fio de pocs.
El que és evident, però, és que l'ARA no és, ja, el diari que moltagent "es pensa que és"...