No es cap llauna @mireia, a mi també m´interessa molt.
Em permeto discrepar, jo crec que la llengua vehicular al ensenyament ha de ser el català.Sens dubte.
Es cert que molts, la gran majoria, seguiran parlant castellà sempre, però el coneixen,sense voler,l´entenen.
I no tots tenen mala baba.
Jo al super a les caixeres,als de la fruita o dependentes,si no son sudamericanes, els hi parlo català, malgrat que tothom es castellanoparlant.I moltes em contesten naturalment en català.
Alguna sudamericana també m´hi parla, hi ha gent que s´esforça.
La meva dona de fer feines,gallega,amb marit de Cuenca, anticatalà en exercici, te dos fills,tots dos nascuts aquí i "normalitzats".
El noi va deixar l´escola aviat i no diu una paraula en català,es va casar amb una similar i tots viuen completament en castellà.
La noia va estudiar.Treballa en una Mutua Patronal.El seu home,fill d´andalusos, també va ser normalitzat i exerceix de català actiu i activista.Els fills es diuen Aina i Guifré.Nomes s´els hi parla en català.
El que vull dir, es que d´entrada, que l´aprenguin tots.
La vida els portarà a fer ne us o no.
De fet,les meves caixeres,l´home de la fruita, etc quan em contesten en català ho fan somrient i com orgulloses.
I h´hi ha un que compte en català, que jo l´he sentit,per que devia aprendre a fer ho en català.
I jo, de vegades, per la mateixa raó, desgraciada en el meu cas com en tanta gent, compto en castellà i rectifico quan en soc conscient.I els números telefònics, em surten en castellà si no penso.