Proposo fer la independència. I després parlar del país que volem. Tot és qüestió de prioritats.
La CUP no accepta els pressupostos de Junts pel Sí i, per tant, pot ser que no hi voti a favor. Si no hi vota a favor, es prorroga els que hi ha. Si es prorroga els que hi ha, en Romeva se n’ha d’anar al bar, perquè la seva conselleria -de nova creació- no té pressupost. La CUP diu que els pressupostos són “autonomistes”. Els de Ciutadans, en canvi, que són “rupturistes”. Nosaltres, el populatxo, com a l’acudit d’Eugenio, cridem: “¿Que hay alguien más?”
Una de les propostes de la CUP per aprovar els pressupostos que ens durien a la independència és acabar amb el concert de les escoles que segreguen per sexe. Consti que hi estic en contra de manera tranquil·la. Jo no hi duria mai la meva filla, a una escola així, però veig bé que n’hi hagi, de la mateixa manera que veig bé que hi hagi escoles religioses o “modernes” o franceses. Vull dir que em sembla tan antinatural que hi hagi escoles en alemany com escoles només de nenes.
Em direu que la societat no ha de pagar aquestes escoles. I us diria que teniu raó, si no fos perquè aquestes escoles basen la segregació en motius religiosos. És cert que podríem parlar, aleshores, sobre si les escoles religioses han de ser finançades per tots nosaltres en part. Seria un debat complicat, comparable al de si els mitjans públics han de tenir publicitat, com ara tenen, o si els mitjans privats han de tenir subvenció, com ara tenen (tots).
És un debat no pas per fer ara, perquè per fer aquest debat hem de saber què vol la majoria. Hi ha una gran majoria de votants independentistes que volen escoles concertades. Sense ells no es fa la independència. Proposo, per tant, fer-la. I després parlar del país que volem. Tot és qüestió de prioritats. Per a mi la primera prioritat és desfer-me de la monarquia, una institució sexista. Em sembla inadmissible no poder-me desfer de la monarquia sexista perquè la CUP es vol desfer, primer, de les escoles concertades que segreguen per sexes.
Empar Moliner.